زوج درمانی چیست

چه زمانی زوجین برای بهره مندی از این نوع از خدمات باید به مشاورین مربوط مراجعه کنند؟ زندگی بدون هیچ گونه مشکل  امکان پذیر نیست همه ی ما در برهه های مختلفی با فردی که شریک زندگی مان  است دچار مشکل می شویم که بیشتر این مشکلات در اثر سوء تفاهم ها ایجاد می گردد ،  از آنجا که دانش لازم برای مدیریت بحران را نداریم یک مشکل جزیی می تواند به گرفتاری های بسیاری تبدیل گردد.

زوج درمانی یک راهکار مطلوب برای نجات زندگی مان از هر گونه مشکل است ، افرادی که از چنین خدماتی بهره مند می شوند می توانند زندگی موفق تری را تجربه کنند. مراحل مختلفی در این نوع از درمان دنبال می شود ولی همه آنها را می توان در سه طبقه ی گسترده قرار داد.

مراحل انجام این درمان

در نظر گرفتن یک مشکل خاص به جای تمرکز بر روی همه ی مشکلات
درمان دونفره به جای درمان جداگانه
مداخلات درمانی از همان روزهای آغازین
تعیین اهداف واضح برای درمان

می باشد. البته با توجه به تخصص درمانگر مراحل یاد شده می تواند تغییر کند. اگر شما نیز احساس می کنید که به دریافت مشاوره پیش از ازدواج نیازمند هستید، تردید نکنید همین اکنون با مشاورین ما در تماس باشید. با یک گام موثر می توانید زندگی خود را به طور ویژه مطلوب سازید. اجازه ندهید مشکلات بی موردی که بین شما و شریک زندگی تان به وجود آمده ، آسایش و رفاه را از شما سلب کند.

چه زمانی به درمان نیاز است ؟

برخی از زوجین بر این باورند که مشکلات جزیی فراموش می شود و نیازی به برطرف سازی آنها نیست، در حالی که نمی دانند همین سوء تفاهم های جزیی است که می تواند سبب ایجاد کینه در دل افراد شود و یک باره همه چیز را به باد دهد. به منظور بهبود کیفیت زناشویی خود از این نوع درمان ها غافل نمانید.

اگر احساس می کنید شما با همسرتان خوشبخت نیستید و بودن در این رابطه برای شما رضایت بخش نیست ، به احتمال زیاد شما دچار مشکلات روحی با همسرتان هستید ، چه بسا که  این احساس نامطلوب ممکن است با در نظر گرفتن برخی از پارامترهای بسیار جزیی با زوج درمانی برطرف می شود.

زوج هایی که شناخت کافی با هم ندارند نمی توانند همدیگر را به شکل صحیح درک کنند، عدم درک نشدن توسط شریک زندگی با توجه به این مورد که قرار است همه ی لحظات شما با آن فرد سپری گردد، می تواند غیر قابل تحمل باشد.

نداشتن انگیزه ی کافی برای ازدواج نیز می تواند یکی از علل اصلی به وجود آمدن کشمکش ها میان زوجین باشد به همین دلیل بهره مندی از زوج درمانی می تواند در این مسیر بسیار مفید و کارساز باشد. زوج درمانی می تواند بسیاری از مشکلات موجود بین زوجین را برطرف کند و شرایط زندگی را ایده آل تر سازد.

چرا خدمات درمانی زوجین مهم است

زمانی که احساس می کنید نسبت به همسرتان :

بی اعتماد شده اید

گرفتار مشاجرات تکراری هستید

ارتباط ضعیف دارید

همدیگر را درک نمی کنید

برای حل مسائل زندگی با هم مشورت نمی کنید

همدیگر را به مدت کافی نمی بینید

مشکلات خود را نمی توانید به راحتی با او درمیان بگذارید

در یک الگوی مخرب گیر افتاده اید

مطمئن باشید که یک جای کار میلنگد.  اگر توانایی لازم برای برطرف سازی کشمکش هایتان را ندارید ، راهی برای دریافت مشاوره از متخصصین  در زمینه  زوج درمانی در دست نیست. زمانی که شما بیمار می شود و ناحیه ای از بدن تان درد می کند اولین راهکار آن است که برخی از روش های خانگی  را برای برطرف سازی آن در پیش بگیرید، ولی اگر در کوتاه مدت به نتیجه نرسیدید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و دستورالعمل های مربوط  به را دنبال می کنید.

حال اگر رابطه شما دچار مشکل گردیده است نیز باید همان مسیر درمان دنبال شود، در صورتی که توانایی برطرف سازی مشکلات زناشویی خود را ندارید، چرا از تخصص یک فرد کاردان و کارشناس در این زمینه بهره مند نمی شوید؟ و اجازه می دهید این مشکل گسترش یابد، به گونه ای که با گذر زمان حتی برطرف سازی آنها نیز سخت گردد.

یک رابطه ناسالم با شریک زندگی می تواند به طور کامل زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما ارامش کافی برای مقابله با فعالیت های مختلف را نخواهید داشت. یک رابطه ناسالم  با همسرتان می تواند روحیه ی شما را تضعیف کند به گونه ای که حتی نتوانید در نقش پدر و یا مادر نیز به خوبی عمل کنید. زوج درمانی برای افرادی که دچار اختلاف با شریک زندگی خود هستند یک امر اجباری می باشد.

خدمات زوج درمانگر در غرب تهران

به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره زوج درمانی می توانید همین اکنون با شماره های  موجود با ما در تماس باشید. همکاران بخش پذیرش راهنمایی لازم برای رزرو جلسه ی مشاوره را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد. Couples therapy را جدی بگیرید تا یک رابطه ی سالم و مطلوبی را تجربه کنید.

شیوه های مختلفی برای زوج درمانی دنبال می شود که مهمترین آنها شامل:

رفتاری

متمرکز بر عواطف

سیستم خانواده

پویشی

می باشد. بسیاری از زوجین با هم یک رابطه مطلوبی دارند ولی در اثر به وجود آمدن یک حادثه ناگوار ممکن است رابطه مطلوب بین آنها از بین برود. در نظر داشته باشید که این فرد همان کسی است که شما برای ماه ها و یا  سال ها با او یک زندگی خوشایندی را گذرانده اید پس اجازه ندهید یک حادثه ناگوار بتواند همه اون خوشی را را از بین ببرد.

اصولا بسیاری از کشمکش هایی که بین زوجین به وجود می آید در اثر درک نشدن و درخواست های نامطلوب می باشد. اگر بلد نباشید در زندگی به مقدار کافی و به اندازه خودتان کوتاه بیایید، شما با هیچ کس دیگری نیز خوشبخت نخواهید شد و با هر فرد دیگری هم ازدواج کنید گرفتار مشکلات مختلف خواهید بود. پس ابتدا به جای آنکه همه مشکلات را به گردن همسرتان بیندازید، سعی کنید بخش از آن کشمکسش هایی که به شما سبب می شود را برطرف کنید.