عشق دلیل ازدواج

قبول این تصور که ازدواج منبع رفاه فردی است باعث شده است تا ازدواج بر اساس عشق مورد پذیرش جامعه قرار گیرد:
صرف نظر از جنبه های مثبت و منفی امکانات گوناگون ، مردان و زنان جوان سراسر جهان انتخاب خود را کرده اند زنان و مردان جوان بر ازدواج مبتنی بر عشق تاکید دارند.
در حال حاضر در دنیا نسبت به نوشته هایی که درباره عشق و ازدواج است نظر مثبت وجود دارد که خوانندگان امیدوارند که تصاویر جنسی آزادی فردی و مکان زندگی بهتر برای همه در سراسر جهان فراهم شود.
گل عشق رمانتیک در جوامع فردگرا به عنوان یک ارزش تبلیغ می شود اما برخی از جنبه های فردگرایی خود در زمینه صمیمیت بین فردی ایجاد مشکل می‌کند.

 


گرچه عشق در طول تاریخ وجود داشته است اما این موضوع در قرن ۱۹ و ۲۰ به عنوان اساس ازدواج معرفی شد هنوز در بسیاری از مناطق جهان مانند هندوستان آفریقا و بیشتر مناطق آمریکای لاتین و آسیا ازدواج به دلایل اقتصادی و موقعیت اجتماعی صورت می گیرد و بعد از ازدواج ممکن است رابطه عاشقانه به وقوع بپیوندد در این مناطق عشق سرعت لازم برای ازدواج نیست.
عشق و داشتن این احساس نه فقط برای فرد بلکه برای افراد دیگر نیز مهم است دیگران سعی می کنند این احساس را درک کنند نسبت به آن توجه داشته باشند و در زمان جدایی یک زوج عاشق احساسات تاسف کنند عاشق، فرد مورد نظر خود را ایده آل می بیند و هیچ ضعفی را به‌او منتسب نمی کند. زوج یکدیگر را ایده‌آل فرض می‌کنند و نمی‌توانند توضیح دهند که چرا عاشق این فرد خاص شده‌اند. این دو عامل ایده آل گرایی و بی منطقی یا ناتوانی در توضیح اساس خوش بینی و اضطراب در آینده رابطه است به نظر می‌رسد عامل خوش بینی با وجود بی منطقی را به سمت پیدا کردن راه حل برای مشکلات بعدی رابطه سوق می دهد زوج اضطراب دارند چون وقتی مرحله ایده آل بودن به سر می آید چالش گریزناپذیر برای زوج به وجود می آید تا رابطه خود را بر اساس واقعیت بنا نهد و با نقاط ضعف زوج خود کنار بیاید برخی از رفتارهای ابتدایی زوج عاشق شامل خیره شدن در چشمان یکدیگر احساس نیاز به لمس نزدیکی بدنی و زمزمه کردن کلوپ های عاشقانه است این تصویر برای همه ما به دلیل تجربه شخصی مشاهده دیگران و توصیف رمان ها آشناست